Varukorg / 0.00kr
Välj en sida

KÖPVILLKOR

Vuxenlekplatsen.se juridiska namn är: SAINT AB 

Vid frågor angående våra köpevillkor/produkter m.m så meddela oss via e-post. Vi garnaterar svar inom 24 h.
support@vuxenlekplatsen.se

Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Vuxenlekplatsen.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Vuxenlekplatsen.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Vuxenlekplatsen.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Vuxenlekplatsen.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

Priser
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Vuxenlekplatsen.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

Frakt
Vuxenlekplatsen.se erbjuder alltid fri frakt vid köp över 500kr – Annars 49kr i fraktavgift.

Betalningsalternativ/betalningsvillkor
Vuxenlekplatsen använder sig av Klarna. Fullständiga betalningsvillkor kan du se i kassan.

Leveranser
Beställningar som görs före klockan 14.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-3 dagar inom Sverige.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om varan inte finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

Diskret leverans
Vi skickar din beställning i en neutral och tråkig brun kartong med diskret avsändare. Ingen förrutom du kommer veta vad paketet innehåller.

Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

Transport
Vuxenlekplatsen.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

Skadade varor
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till support@vuxenlekplatsen.se

Ångerrätt & Öppet köp
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning alltså får förpackningen inte vara bruten.

Vid köp av LINGERI & KLÄDER är det vikigt att du som kund läser på respektive produktbeskrivning. Där står det om ångerätt gäller eller ej pga. hygieniska skäl.
På de produkter där ångerätt gälller är produkten plomberad, är plomberingen bruten räknas produkten ej som en godkänd retur. 
Plomberingen sitter på plagget så du som kund kan packa upp produkten ur dess katong/påse och kolla kvalité m.m. 
Har du några frågor angående ångerrätt/öppet köp m.m så meddela gärna oss, vi garanterar vi svar inom 24 h. 
support@vuxenlekplatsen.se

Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten – 59kr.

Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss via e-post support@vuxenlekplatsen.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

Återbetalningar
När din retur är mottagen och inspekterad skickar vi dig ett mail för att meddela dig att vi har fått ditt returnerade objekt. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på ditt bidrag. Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom 30 dagar.

Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post support@vuxenlekplatsen.se.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se vår Integritetspolicy).

Under 2018 ersätts PUL av GDPR som är nya dataskyddsregler som gäller inom hela EU. Eftersom vi inte lämnar ut uppgifter till tredje part innebär detta inte någon direkt skillnad mot PUL vad gäller behandling av din information eller vår relation till dig som kund.

Ej uthämtat paket
Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.

Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/