Varukorg / 0.00kr
Välj en sida

Knipövningar & bäckenbottenträning

Hem » Knipövningar & bäckenbottenträning guide

Om knipkulor

Det är allmänt känt att en vältränad bäckenbotten betyder en tightare och starkare vagina samt förbättrad kontinents. Det har visat sig att en starkare PC muskel också leder till starkare upplevelse vid upphetsning och bättre orgasmer för alla involverade. Knipkulor är designade för att hjälpa dig hitta din bäckenbottenmuskulatur. De är även kända som Kegel balls, Ben Wa kulor, Burmese kulor, Geisha kulor eller kärlekskulor. Knipkulor (det korrekta ordet) förs in i vaginan. Genom att hålla kvar och klämma åt dem kommer du hitta rätt punkt för att stärka den rätta muskelgruppen. Knipkulor har små viktkulor på insidan som “rullar” runt när du rör på dig, detta skapar en skön känsla som samtidigt påminner dina muskler om att klämma åt.

Hur gör man knipövningar

Knipkulor är lätt att använda och väldigt diskret – Ett tips är att börja träna hemma och efterhand som du blir bekvämare kan du använda dem var som helst. Rengör alltid dina knipkulor med varmt vatten och såpa så att de är helt rena innan du börjar.

Lägg på ordentligt med glidmedel på utsidan av knipkulorna och på din vagina. Detta hjälper dig att föra in kulorna och gör övningarna mer effektiva då du verkligen måste hålla kvar kulorna med dina PC muskler.

För in kulorna försiktigt genom att trycka dem mot din vaginala öppning tills de glider in.

När kulan eller kulorna är inne, kan du föra in dem lite till, tills du känner att de är säkert inne. Gummisnöret skall vara kvar utanför kroppen.

Din kropp är automatiskt tränad att hålla kvar kulorna på insidan, så du behöver inte oroa dig för att de skall trilla ut. Om du vill ta ut dem, dra bara i snöret försiktigt tills de glider ut. Det kan vara en bra idé att applicera glidmedel igen innan du drar ut dem.

Det finns många övningar för hur man skall träna och använda knipkulor, men vår rekommendation är att använda dessa i vardagliga livet. Allt eftersom kommer du känna dig mer och mer bekväm, vilket resulterar i starkare muskulatur. När du känner dig bekväm med att använda dem hemma kan du träna utanför hemmet, när du är ute och går, på jobbet eller var din vardag nu tar dig. Vi rekommenderar inte att du använder dem när du gör övningar som kräver extrem styrka eller fullständig avslappning då detta kan resultera i att kulorna “trillar” ut.